برش لیزری در تبریز                         برش لیزری فلزات در تبریز         

برش لیزری در تبریز

فرآیند استفاده از پرتوی لیزر برای بخار شدن ، ذوب شدن و یا در غیر این صورت برداشتن تدریجی مواد است. برش لیزری کنترل عددی کامپیوتر (CNC) معمولاً از نوری ، گاز کمکی و سیستم هدایت جهت هدایت و تمرکز پرتوی لیزر به قطعه کار استفاده می کند. بسیاری از مزایای برش لیزری عبارتند از:

سرعت.

ضایعات کمتر.

طیف گسترده ای از مواد.

اگرچه از اوایل دهه 1970 برش لیزر به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت ، اما برش لیزری اخیراً به ابزار تولید مورد علاقه در تولیدکنندگان ، مدارس و علاقه مندان تبدیل شده است.

برش لیزری در تبریز

برش لیزری فلز

برش لیزری فلزات در تبریز از طریق ورق فلز نازک.

نحوه برش لیزری چگونه کار می کند؟

پرتوهای لیزر در اثر تحریک الکتریکی یک ماده لیزر تولید می شوند. این پرتو در داخل ظرف خود با یک آینه جزئی منعکس و تقویت می شود. وقتی انرژی کافی برای فرار از ظرف تولید کرد، ممکن است به سمت قطعه کار متمرکز شود.

برش لیزری تبریز

سه نوع اصلی لیزر برای برش لیزری استفاده می شود:

دی اکسید کربن (CO2).

گارنت آلومینیوم ایتریوم دوپید شده با نئودیمیم (Nd: YAG یا YAG).

فیبر لیزرهای CO2 و YAG از نظر ساختاری مشابه هستند اما به طور متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. لیزر C0₂ با سطوح انرژی پایین تر برای حکاکی استفاده می شود، در حالی که کسانی که با سطوح توان بالاتر در کاربردهای صنعتی برای اتصال جوش و برش به دلیل قیمت منطقی کم استفاده می شود. لیزرهای YAG با اوج خروجی بالاتر ، نتایج استثنایی را برای مارک گذاری و حکاکی فلزات ارائه می دهند. لیزرهای الیافی ، با ساخت حالت جامد و توان بالای تولیدی ، هزینه های مصرفی را کاهش می دهند و به طور موثر طیف گسترده ای از مواد را قطع می کنند.

چرا باید از برش لیزری استفاده کرد؟

ویژگی های برش لیزری:

زمان پردازش و تولید سریع تر.

حداقل تاب خوردن.

دقت بیشتر در مقایسه با برش شعله یا پلاسما.

قطعات بیشتر در هر ورق مواد به دلیل قطر کوچک برش پرتو لیزر (کرف) است.

برای مواد عالی است ، اما ممکن است مواد ضخیم تر و متراکم تر با تعویض لنز کلیماتیک، به منظور تغییر نقطه کانونی لیزر ، برش داده شوند.

برش لیزری مزایای بسیاری نسبت به روش های برش شعله ، پلاسما و واترجت دارد. از آنجا که کاربرد گرمای لیزر کاملاً متمرکز است ، به انرژی کمتری نیاز دارد و منطقه تحت تأثیر حرارت ماده کاهش می یابد. بسیاری از دستگاه های پیشرفته برش لیزر صنعتی با دقت 10 میکرومتر و تکرارپذیری آن 5 میکرومتر است. لیزرهای این نوع برش می توانند طیف گسترده ای از مواد، حتی مواد غیر فلزی را که به طور معمول توسط شعله یا فرآیند های پلاسما قابل برش نیستند ، برش و اچ کنند.

برش لیزری کوچک

لیزرها می توانند مواد مختلفی از جمله مواد طبیعی مانند چرم را برش دهند.

انتخاب برش لیزری

با ظهور شرکت های سازنده ، خودتان و علاقه مندان ، برش لیزری همچنان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. طیف گسترده ای از قابلیت های برش و دقت ابعادی برتر ، برش لیزری را به یک ابزار ساخت ایده آل برای کاربران نهایی تبدیل کرده است.

برش cnc در تبریز

برش لیزری فلزات

 

تلفن: 09144248060
ایمیل: info@tabrizlaser.com
آذربایجان شرقی – جاده تبریز آذرشهر – سه راهی پالایشگاه تبریز – کوی توحید غربی