برش cnc در تبریز                       سی ان سی در تبریز

     برش  CNC در تبریز چیست؟

برش cnc فرآیند استفاده از پرتوی لیزر برای بخار شدن ، ذوب شدن و یا در غیر این صورت برداشتن تدریجی مواد است. برش (CNC) کنترل عددی کامپیوتر  معمولاً از نوری ، گاز کمکی و سیستم هدایت برای هدایت و تمرکز پرتوی لیزر به قطعه کار استفاده می کند.

بسیاری از مزایای برش CNC عبارتند از:

سرعت.

زباله کمتر.

طیف گسترده ای از مواد.

اگرچه از اوایل دهه 1970 از برش cnc به صورت صنعتی استفاده می شود ، اما برش CNC اخیراً به ابزار تولید مورد علاقه در تولیدکنندگان ، مدارس و علاقه مندان تبدیل شده است.

برش سی ان سی در تبریز از طریق ورق فلز نازک.

cnc

 

نحوه برش CNC تبریز چگونه کار می کند؟

پرتوهای لیزر در اثر تحریک الکتریکی یک ماده لیزر تولید می شوند. این تیر در داخل ظرف خود با آینه جزئی منعکس و تقویت می شود. وقتی انرژی کافی برای فرار از ظرف تولید کرد ، ممکن است به سمت قطعه کار متمرکز شود.

سه نوع اصلی لیزر برای برش CNC استفاده می شود:

دی اکسید کربن (CO2).

گارنت آلومینیوم ایتریوم دوپید شده با نئودیمیم.

فیبر.

لیزرهای CO2 و YAG از نظر ساختاری مشابه هستند اما به طور متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. از لیزرهای C0₂ با سطح توان پایین برای حکاکی استفاده می شود ، در حالی که از لیزرهایی با سطح قدرت بالاتر به دلیل قیمت نسبتاً پایین در کاربردهای صنعتی برای جوشکاری و برشکاری استفاده می شود. لیزرهای YAG با اوج خروجی بالاتر ، نتایج استثنایی را برای مارک گذاری و حکاکی فلزات ارائه می دهند. لیزرهای الیافی ، با ساخت حالت جامد و توان بالای تولیدی ، هزینه های مصرفی را کاهش می دهند و به طور موثر طیف گسترده ای از مواد را قطع می کنند.

چرا باید از برش CNC تبریز استفاده کرد؟

ویژگی های برش CNC:

زمان پردازش و تولید سریع تر.

حداقل تاب خوردن.

دقت بیشتر در مقایسه با برش شعله یا پلاسما.

قطعات بیشتر در هر ورق مواد به دلیل قطر کوچک برش پرتو لیزر (کرف) است.

برای مواد عالی عالی است ، اما ممکن است مواد ضخیم تر و متراکم تر با تعویض لنز کلیماتیک برای تغییر نقطه کانونی لیزر برش داده شوند.

برش لیزری CNC مزایای بسیاری نسبت به روش های برش شعله ، پلاسما و واترجت دارد. از آنجا که کاربرد گرمای لیزر کاملاً متمرکز است ، به انرژی کمتری نیاز دارد و منطقه تحت تأثیر حرارت ماده  کاهش می یابد. بسیاری از دستگاه های پیشرفته برش لیزر صنعتی با دقت 10 میکرومتر و تکرارپذیری آن 5 میکرومتر است. CNC می توانند طیف گسترده ای از مواد ، حتی مواد غیر فلزی را که به طور معمول توسط شعله یا فرآیند های پلاسما قابل برش نیستند ، برش و اچ کنند.

 

برش لیزری در تبریز

برش لیزری فلزات